A MEMO című kiállításon szereplő hat művész alkotásai egymástól igen sok
szempontból különböznek. Barakonyi gördeszkákat használ festővászon
helyett, ezzel egy ifjúsági szubkultúra imázsát ötvözi az elmúlt
években megismert festményeinek formavilágával. A portugál Rui Calcada
Bastos Berlin, Párizs és Budapest térképét egyesíti oly módon, hogy a
sugárutak, terek és körutak hálózata egymással egybeolvadva egy sajátos,
személyes történet térképévé változik. Horváth Tibor rajzai és talált
képei naplószerű képtengerként jelennek meg. Komoróczky Tamás
videó-performansza nem más, mint élő, megismételhetetlen kép- és zenei
kollázs. Mátrai Erik az ikonfestészet toposzait transzformálja intim
videóképpé, megtartva azok ikonográfiáját és az egyedi műtárgyra jellemző
adottságait. Ravasz András az építészeti és urbánus környezetről nyújt
pillanatfelvétel-szerő bemutatót.
Mindegyik művészt saját környezete érdekli, minden mű az alkotók személyes
élményein, emlékezetén alapul. A MEMO cím egyszerre utal az emlékezésre, a
memoárra, és az emlékeztetésre, vagyis az információ megerősítésére,
egy-egy élménycsomagnál való megállásra, a tapasztalatok elmélyítésére. Az
egymástól különböző művek ezáltal egy-egy alkotói magatartást, személyes
nézőpontot, egyéniséget, s művészi attitűdöt is képviselnek.
Memo
2005. október 21. – november 23.
MegnyitóOpening: 2005. október 20. 19:00