A kiállítás magyar résztvevői: Baksa-Soós
János, Bernáth/y/ Sándor, Böröcz András,
Császár László – Szurcsik József, Czakó
Mária, Enyedi Ildikó, Erdély Dániel, Erdély
Miklós, F. Farkas Tamás, Gábor Áron, Galántai
György, Gellér B. István, Győrffy Sándor,
Halász Arisztid, Inconnu Group, Jávor István, Kapitány
Éva, Grawáts Péter, Kelényi Béla,
Kovács Attila, Kovács P. Balázs, Kéri Ádám,
Kukorelly Endre, Lengyel András, Lévay Jenő, Lugó
László, Méhes Lóránd, Orbán
György, Pácser Attila, vé Pálinkás Róbert,
Regős Imre, Révész László, Sáska
Géza, Somoskői Lajos, Stuiber Zsuzsa, Sugár János,
Swierkiewicz Róbert, Szabó Gábor, Szabó György,
Szaniszló Júlia, Szegi Amondó Zoltán, Szirányi
István, Szkárosi Endre, Tábor Ádám,
f. Tóth Árpád, Vásárhelyi Antal
A megnyitón bemutatásra kerül az Artpool Rádió
„Magyarország” c. hangmontázsa (1984)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A 80-as évek művészetében az internethez
hasonló szabad világhálót a „mail art” jelentette.
A mail art – más „art-okkal” szemben – nem volt sem médium,
sem irányzat, hanem inkább a kaotikus, véletlenszerű,
szabad mozgásra nyitott, interaktív felület. A „hálótagok”
önkéntesek, a külső és belső inspirációknak
engedve, résztvevők és/vagy szervezők voltak.
A „network” működésének egyik megjelenési
formája a Commonpress nevű hálózati folyóirat
volt, amelyet Pawel Petasz koordinált Lengyelországból.
Bárki indíthatott egy új témát, ha
megkérte saját lap-sorszámát, és
vállalta, hogy a kiadványt elküldi a résztvevőknek.
A hír ezután „felkerült” a „mail art világhálóra”.
A „Magyarország” témát az olasz költő,
Adriano Spatola „Itália számának” szellemes „olasz
csizmái” inspirálták. Mivel a kiállítás
nem volt követelmény, a Fiatal Művészek Klubja
váratlan felkérésére, a „Magyarország
szám” véletlenül vált kiállítássá.
A művekből kirajzolódó kép 1984-ben,
Orwell évében, „véletlenül” nem felelt meg
az akkori országimázsnak, ezért betiltották.
Most, a millennium évében, az országkép
és világkép nagymérvű változása
indokolja az anyag feldolgozását és újbóli
bemutatását.