Ma, amikor globalizáció és migráció által alakított világunkat még mindig nagyrészt férfiak uralják, s a hatalomért és a befolyásért folyó küzdelem globális színterén a marginalizált közösségek egyre hátrányosabb megkülönböztetést szenvednek, a kiállítás alkotói az emberi sebezhetőségről szóló történetekre fókuszálnak, a valahová tartozni akarás, az identitás kérdéseit vizsgálják, hogy személyes történeteken keresztül tárják fel az emberi kapcsolatok komplexitását. A Szász Lilla munkái köré szervezett kiállítás a művész irodalmi és filmes inspirációjára utalva három felvonásban teremt párbeszédet az eltérő műfajokban alkotó, ugyanakkor az intim történeteket hasonló, mély érzékenységgel megfigyelő művészek munkái között.
Szász Lilla Szentpéterváron fotózta a Péter-Pál erőd falainál napfürdőző munkanélküliek csoportját. Ugyanitt masíroz végig egy csapat tengerész kadét a törékenységet megtestesítő hófehér ingeket tartva maguk előtt Gluklya & Tsaplya videofilmjében. Sebezhetőnek és kiszolgáltatottnak hatnak a Szász fotóin megörökített, ma már New Yorkban élő, második világháborús orosz zsidó veteránok is, csakúgy, mint az egykoron ellenséges oldalakon harcoló, mára szinte teljesen elfeledett lettországi katonák Anasztazia Horosilova fotóin.
Unortodox családi közösségek komplikált kapcsolatai rajzolódnak ki Paz Errázuriz chilei bordélyházakban élő transzvesztitákról készült portréin és Szász Lilla budapesti prostituáltakkal készített fotósorozatán.
Nők különböző generációi közötti bensőséges kommunikációban Maya Schweizer nagyanyja töredékes gondolatfolyamban válaszol a kérdésre, hogy vannak-e barátai az idősek otthonában, Ditte Lyngkaer Pedersen egy nyolcvanéves tokiói asszony fotóalbumában talált régi fénykép történetét kutatja, Szász Lilla pedig lakása egykori tulajdonosának életét játssza újra a megboldogult idős nő tárgyi emlékeinek segítségével.
Nők három felvonásban
2018. szeptember 6. – október 26.
MegnyitóOpening: 2018. szeptember 5. 18:00