A Deák Erika Galéria őszi szezonnyitó kiállításán ismét fiatal művészek munkáit mutatja be. Az alapkoncepció szerint olyan művészek munkáit állítják ki párokban, akik eddig nem szerepeltek közösen. A párokat egy fiatalabb, kevésbé ismert és egy ‘idősebb’, befutottabb művész alkotja. A művészeti életben egy-egy ‘generációt’ – nem koruktól, inkább ismertségüktől függően – képviselő művészeket együtt bemutatva, összefüggésbe hozva érdekes párbeszédeket eredményezhet, és ezzel együtt újabb, frissebb megközelítést tesz lehetővé. A kiállításon résztvevő párok :
Szűcs Attila – Iski Kocsis Tibor
Muntadas – Esterházy Marcell
Braun András – Follárd Barbara
Kósa János – Kovách Gergely
Nagy Kriszta – Kupcsik Adrián
Szűcs Attila fátyolos, irracionális közegű
festményei izgalmas feszültséget alkotnak Iski Kocsis
Tibor valósághű, ám racionálisnak csak
első látásra tűnő képeivel. Mindketten
a figuratív festészet területén mozognak, mégis
eltérő, egyéni világot jelenítenek meg
képeiken.
A spanyol médiaművész Muntadas megfigyelései
a médiaesemények, médiahelyszínek jelentésváltozásaira
vonatkoznak, a médiumok szerepét boncolgatja általuk.
Esterházy Marcell talált fotókkal – szintén
már megtörtént, talált életszituációkkal
– dolgozik, melyeket számítógéppel történő
művészi beavatkozásaival kommentál. Mindkét
művész munkái érzékeny szociológiai
érdeklődést mutatnak.
Braun András élénk színű optikai
játékai a vásznon, a motívumok ismétlődései,
ritmusai jól rímelnek Follárd Barbara anyag- és
fényrétegződéseket, a transzparencia jellegét,
hatásait vizsgáló – szerialitást szintén
nem nélkülöző – printjeivel.
Kósa János és Kovách Gergely munkáiban
a művészettörténeti előzményekkel
való diskurzus, a parafrázisokban kifejeződő
alkotásmód fűz közös szálakat. Míg
Kósa munkái a festészet által okozott ‘problémák’
ironikusabb megfogalmazásai, Kovách Gergely plasztikái
érzékeny reakciók a szobrászat elemi kérdésére,
a tér és test viszonyára.
Nagy Kriszta legújabb festményei remixek. Saját
munkáinak személyes elemei együtt szerepelnek a globális,
popkultúra vizuális tömegcikkeivel, tetoválásokkal,
japán képregényelemekkel. Kupcsik Adrián tetovált
gyümölcseivel már korábban is érintette
a divatosnak, populárisnak számító testfestés,
tetoválás szerepváltoz(tat)ását a képzőművészet
területén, rámutatva ezáltal a jelentések,
értékek képlékenységére.