Perneczky megkerülhetetlen, amennyiben a magyar neo-avantgárd és konceptuális művészetről van szó. Konceptuális fotóművészeti munkái mellett a nemzetközi művészeti színtéren a poszt-fluxus mail-art mozgalom protagonistájaként vált ismertté. Munkái számos neves nemzetközi és hazai intézmény gyűjteményében is megtalálhatók (pl. MoMA, New York, Getty Institute, Centre Pompidou, Wiener Sezession, Walker Art Center, Kölner Kunsthalle, Frankfurter Kunstverein, Museum of Contemporary Art Chicago, Museum of Concept Art, San Francisco, Olmütz Museum of Art, In-Out Center, Stempelplaast, Amsterdam, Ludwig Múzeum, Magyar Nemzeti Galéria, Szépművészeti Múzeum és a Prágai Nemzeti Galéria stb.)
Perneczky hatását ugyanakkor nem lehet alkotó tevékenységére szűkíteni: az emigráns Perneczky ismert és elismert művészettörténész; nemzetközi tárlatokról írt kritikái, publikációi és az ezek terjesztésére kitalált Softgeometry nevet viselő kiadója a vasfüggöny mögé és mögül való művészetről szóló tudósítás fontos csatornája volt. Perneczky különböző szerepei, ezek kölcsönhatásai folyamatosan érlelték és gazdagították az életművet: a művészettörténészi reflexiók, Perneczky kiadói, kritikus és gyűjtő tevékenysége, de még autodidakta természettudományos érdeklődése is (pl. a botanika vagy fraktálelmélet területén) visszahatottak a létrejött alkotásokra is.
Nem véletlen, hogy Perneczky munkássága éppen ezért a legkülönfélébb kontextusokban is érdeklődést kelt, amit a közelmúlt ill. az aktuálisan futó és a jubileumtól függetlenül is szerveződő kiállítások, publikációk is tükröznek. A brémai Weserburg Museum für moderne Kunst idén februárban nyílt tárlatán Perneczky konceptuális munkáit és a múzeumnak adományozott mail art gyűjteményét egyaránt bemutatja. Szintén februárban a krakkói Kortárs Művészeti Múzeum nyitott meg egy újabb tárlatot, mely a gyűjteményükben lévő Perneczky munkák közül válogat.
A jelenlegi tárlat Perneczky évfordulóját és sokrétű hatását egy POST INFINITE címet viselő válogatással ünnepli. A bemutatásra kerülő, zömmel az 1970-es években készült konceptuális munkák (grafikák, fotográfiák) azon túl, hogy Perneczky máig legfontosabb munkái, mind formátumukban mind céljaikban közvetlenül idézik Perneczky tudósító, közvetítő törekvéseit. A kiállítás címe ezen túl a Perneczky munkásságában oly fontos mail art-ra is referál, melyek grafikai munkáinak nem csak keletkezéstörténetét, de formátumát is meghatározták.
A Perneczky által írt, a kiállítás látogatása közben kézbe vehető, a látogatók számára az egyes munkák kontextusát megfogalmazó bevezető ill. korai konceptuális munkák művész általi újrarendezése egyaránt hangsúlyozza Perneczky többdimenziós művészeti tevékenységét és a fentiekben kifejtett közvetítő szándékot. A szöveg emellett a rá jellemző személyes, közvetlen stílust is érzékelteti, amit mivel Perneczky személyesen is jelen lesz a megnyitón kivételesen szerencsénk lesz személyesen is élvezni.