A tárlat céljai közé tartozik, hogy a műalkotásokból és a művészi gyakorlatból kiindulva olyan kommunikációs módozatokat modellezzen, amelyek képesek megszüntetni az irracionális szorongásokat és elsimítani a konfliktusokat.
A kiállításon egymás mellett jelennek meg a korábbi objektek – így például a „feszített tárgyak„ –, rajzok valamint az újabb keletű, közösségi térben megvalósuló performatív munkák, akciók. Ezekben az akciókban a túlnépesedésről való gondolkodás nem pusztán politikai, gazdasági feszültségforrásokra reflektál, hanem a termékenység és nőiesség pozitív jelképeit is megjeleníti.
El-Hassan Róza minden művében, akciójában, videómunkájában az alkotó és a nő érzékenységével és határozottságával foglal állást a pacifista, antirasszista eszmék mellett, a kirekesztettség, kiszolgáltatottság ellen. Szír-magyar származásánál fogva érintve érzi magát, mint az iszlám vallás és kultúra illetve a nyugati civilizáció közti dialógus koordinátora, közvetítője.
A kiállítás integráns része a 2004-ben elhúnyt anarchopacifista békeaktivista, vegán természetvédő, humanista Sík Toma hagyatéka. A „HANEMSZÉP„ filozófiáját és a szeretetet hirdető tüntetőtábláival, montázsaival, kollázsaival és szlogenjeivel emlékezünk a Gush Shalom és az Alba Kör tagjára.