Pintér negyedik önálló kiállításának képei bizonyságot tesznek egyik jellemző stilisztikai kulcsjegyéről, hogy festményei képesek több pillanat egyszerre történő megjelenítésére, egy olyan totális narratíva bemutatására, amelyben a kép tér és idő hálózatok szövevényes egységévé válik.
A képein párhuzamosan megjelenő teljesen hétköznapi helyzetek totális képet adnak a szereplők gondolatairól, lelkiállapotáról, múltbéli és jövőbeni események láncolatáról. Legújabb sorozatában olyan kompozíciós megoldásokat alkalmaz, mint a tükrözés, vagy olyan hatásokat idéz meg, mint a két képkocka között váratlanul megállított diafilm.
Továbbra is utal popkulturális ikonokra és művészettörténeti klasszikusokra, és előszeretettel vegyíti a különböző képzőművészeti stílusokat is az absztrakttól, a realisztikus ábrázoláson át a lowbrow műfajáig.
A hosszú narratív cím több szempontból is indokolt volt a művész számára. A mondatban megjelenő két ókori görög filozófus és szónok Pintér számára kicsit komikusnak tűnik fel azáltal az abszurd tény által, hogy a fontosnak ítélt gondolkodók egy hosszú beszéd végére elfelejtik, miből indult ki a dialógusuk.
A címválasztással emellett maguknak a képeknek és a kiállításnak is szeretné elvenni a komoly élét Pintér, hogy megmutassa, milyen fontos számára a humor, mint munkásságának egyik meghatározó alkotóeleme. A művek komolyságának ellenpontozása kapcsán azokra a kép a képben részleteket is érdemes figyelni, amik kompozíciós szempontból a festmények részletgazdagságához, a történetek komplexitásához adnak újabb interpretációs adalékokat.
Szókratész arra kéri a szónok Protagoraszt, hogy fogja rövidre magát, mert egy hosszú beszéd alatt elfelejti, hogy miről is volt szó
2019. december 5. – 2020. január 4.
MegnyitóOpening: 2019. december 4. 18:00