Romantikus idill helyett azonban itt is „a civilizáció szemetével” találta magát szembe. A könyv tekinthető egyfajta etnográfiai és filozófiai útleírásnak, ahol Lévi-Strauss az utazások során szerzett tapasztalatait osztja meg az olvasóval.
A Platán Galériában látható kiállítás annyiban kapcsolódik az említett klasszikus műhöz, hogy Lévi-Strausshoz hasonlóan Janek Simon is utazásai során szerzett tapasztalatait kívánja megosztani a nézővel – közvetett módon, utazásai által inspirált munkáin keresztül.
Janek Simon a krakkói Jagelló Egyetemen hallgatott szociológiát és pszichológiát, hagyományos értelemben vett művészeti képzésben nem vett részt. Mára a fiatal lengyel művészgeneráció egyik legmarkánsabb személyisége. Kiállításán régi és új munkák egyaránt szerepelnek.
Korábbi munkái közül többek között a művész egy 2000-es kínai útjának „emléke”, egy hibásan működő, csaló számológép, melyhez hasonlóval csapták be pénzváltás során. Szorosan ehhez a munkához kapcsolódik a Simon gyerekkori nyaralásait felidéző ház eltorzult faszerkezetes modellje, melyet a művész ennek a számológépnek a segítségével szerkesztett meg.
Régebbi munkái közül látható még egy indiai utazás nyomán létrejött munka, egy mennyezeti ventilátor, amelyre egy pár cipő van felakasztva, s ez a ventilátor mozgásának megfelelően egyfajta káoszt sugallva köröz a látogató feje fölött.
A kiállítás címét viselő könyv régi lengyel kiadásában található egy kihajtogatható oldal, mely közül az egyiken egy majom, a másikon egy indián vezér portréjának fotója látható. Simon a fotók nézésekor megfigyelhető szemmozgást modellező hálót szerkesztett, mely az észlelés mechanizmusára és annak rejtett struktúrájára világít rá.
A kiállításon helyet kap a művész nagyapjának archívuma is, a nagyapa titokzatos utazásai során összegyűlt fotók egy része.