Aznap nyílt meg Victor Vasarely retrospektív kiállítása a Műcsarnokban, ami az absztrakt művészet egyik első és legmeghatározóbb „hivatalos” megjelenése volt Magyarországon. A magyar neo-avantgarde és absztrakt-művészet ugyanis ekkor legfeljebb csak megtűrt jelenség lehetett.
Ehhez képest az ún. „normalizációs” kirakat-kultúr-politika jegyében rendezett tárlatok a külföldi magyar származású elismert művészek felé nyitottak. A helyi művészeti szcéna így egyszerre kritizálta a kiállítást és támasztott is elvárásokat vele szemben.
A második esemény is ennek jegyében zajlott le, ugyancsak a Vasarely-kiállítás megnyitóján: Major János – a magyar neovantgarde egyik legérdekesebb és legrejtélyesebb alkotója – egyszemélyes tiltakozó-akciót tartott; zsebében egy kis felirattal érkezett a Műcsarnokba, amin az állt: „Vasarely Go Home”.
Ezt a miniatűr transzparenst csak barátainak mutatta be a tömegben, mikor más fürkésző szemek nem láthatták. Fogarasi szemtanúkkal készített interjúkban elemzi az akció és a kiállítás politikai kontextusát.