Az MNB kortárs gyűjteményét gondozó divízió, az MNB Arts and Culture kiemelten fontosnak tartja, hogy a jegybank által életre hívott kortárs gyűjtemény anyagából, a nemzetközi és a hazai színtéren egyaránt, értelmező kiállításokat rendezzen.
A győri Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum képzőművészeti gyűjteménye éppen a kiemelt három életmű – Szabados, Szirtes és Ujházi – tekintetében kínál kapcsolódási pontot a jegybanki kollekcióval. A győri kiállítás három olyan jelentős kortársi életpályára irányítja a figyelmet, ami ismertége ellenére is csak ritkán kerül önállóan reflektorfénybe, együtt szerepeltetésükre pedig most először kerül sor. Pápai Emese és Sipos Tünde kurátorok igyekeztek mindhárom életművet bemutatni úgy, hogy mindeközben a metszéspontjaik, – párhuzamosságaik és különbségeik – is világosan kirajzolódjanak.
Szabados, Szirtes, és Ujházi főként grafikusi és jelentős művészetpedagógiai munkásságának összecsengéseire a kiállítást befogadó intézmény főmuzeológusa, Pápai Emese művészettörténész hívta fel a figyelmet. Ujházi képzőművész foglalkozásokat vezetett Székesfehérváron, Szabados Árpád és Szirtes János közvetlen és élményalapú művészetpedagógiai felfogása pedig meghatározó a fiatalabb generációk számára. Szirtes János a MOME media design szakának alapítói közé tartozik, a diákértékelések szerint a szak alfája és omegája.
A három művész festői attitűdje is rokonságot mutat, mindannyiukra jellemző egyfajta játékosság és mindannyian feszegették a táblakép határait. Ujházi Péter festett látványait képzeletben folytathatóvá teszi. Szirtes János vásznain kívül is nyomot hagy az aktív mozgásban végzett, performatív alkotófolyamata közben. Szabados Árpád egyes képtábláit alakította moduláris elemekké, hogy kompozíciói több nézetben is érvényesek legyenek.
„A három életmű között kialakult trialógus tanúskodik továbbá arról, hogy az ember elemi nyomhagyási ösztöne hogyan emelhető magasabb szintre azáltal, hogy nem primer jeleket, hanem komplex mozdulatokat rögzít. Ezen mozgások nyomhagyása érhető tetten tehát a Vonal-történetek kiállításban, mely a három képzőművész munkásságán keresztül a művészet játékosan felszabadító hatására kívánja a figyelmet irányítani.„ – foglalja össze Sipos Tünde a kurátori koncepció a kiállítás fő üzenetét.