A rendszerváltás időszakában szocializálódott kurátorok (Juraj Carný, Gabriela Garlatyová, Richard Gregor és Mira Sikorová-Putišová) az általuk emblematikusnak tartott szempontok szerint állították össze saját, önálló szekcióikat. A négy perspektíva azonban több ponton is „keresztezi” egymást, ezáltal árnyaltan rajzolódnak ki a „zéró”, azaz a 2000-es évek jellegzetes, vizuális csapásirányai.
A kiállítás egyfelől betekintést nyújt – a földrajzi közelség dacára is kevéssé ismert – szlovákiai kortárs képzőművészet elmúlt bő egy évtizedének termésébe, ugyanakkor ráirányítja a hazai nézők figyelmét a szlovák és a magyar művészeti közeg hasonlóságaira is.
Ilyen például a korábban lefojtott, majd intézményesült avantgárd művészet, a szocialista múlt felszámolásának és a nemzeti kultúra kimunkálásának folyamata, valamint a modern politika és a modernista művészet „posztmodern” (leginkább feminista) kritikája.
Az ideológiai komponenseken túl a kurátorok a medialitás és a képiség problematikáit, a reprezentáció és a kísérletezés dialektikáját hangsúlyozzák, hiszen ugyanúgy beválogatták a legismertebb „nemzeti” sztárokat (Roman Ondák, Július Koller), mint ahogy helyet adtak az újabb, szubverzív hangoknak is.
A kiállításon részt vevő művészek:
Stefan Balázs, Binderfresh (Erik Binder & Juraj Kollár), Ladislav Carný, Anton Cierny & Pavlína Fichta Cierna, Ivan Csudai, Anna Daucíková, Richard Fajnor, Stano Filko, Eva Filová, Zuzana Flimelová, Viktor Frešo, Július Koller & Kveta Fulierová, Peter Janácik, Peter Kalmus, Juraj Kollár, Otis Laubert, Matúš Lányi, Stano Masár, Eva Moflárová, Michal Murin, Lucia Nimcová, Vladimír Popovic, Juraj Puchovský, Dorota Sadovská, Anetta Mona Chisa / Lucia Tkácová, Lucia Dovicáková, Németh Ilona, Roman Ondák, Igor Ondruš, Štefan Papco, Veronika Rónaiová, Jarmila Sabová-Džuppová, Erik Šille, Gabriela Binderová, Mira Gáberová, Mario Chromý, Mark Ther, Kassaboys (Radovan Cerevka, Tomáš Makara, Peter Vrábel), Jaroslav Kyša, Rónai Péter, Anabela Žigová.