A kamerák tárgyak, személyek, vagyis a valóság „felvételére” szolgálnak. Valójában azonban a felvétel pillanatában magát a tárgyat vagy a személyt már nem is igazán érzékeljük.
Georg Winter munkáinak központi témája az észlelelés paradoxona és az észlelésre szolgáló eszközök mindennapi használatának vizsgálata.
A fotográfiai és filmfelvevő tevékenység megfigyelése a kiindulópontja Winter „Ukiyo Camera Systems” projektjének. Kameratechnikával és új médiumokkal foglalkozó fejlesztőirodáját 1992-ben alapította; ezzel saját márkát teremtett, amely különleges fotó- és filmkamerák teljes választékát kínálja. Az ötlet különlegessége, hogy a termékkel szembeni elvárásokról a hangsúly a cselekvés síkjára kerül. A cél az, hogy különböző tréningek során a vizuális ingereket az egyén test-érzékelésének tudatosulására irányítsuk át.
„A képszervezés és képtovábbítás fontos része hétköznapi tájékozódásunknak és az emberek közötti megértés egyik lényeges meghatározója.” (Georg Winter)
„Piroska Szindróma” című filmprojektjének keretében, melyben a kultúrák közötti megértés és a fordítás problémáival foglalkozik, Georg Winter most azt a kérdést teszi fel: „menthetőek vagyunk-e még?”
A kiállítás-megnyitó estéjén Georg Winter Halász Péter színházi rendezővel közösen egy „filmforgatás” keretében – mely az Ukiyo Camera Systems szabályai szerint zajlik majd – Robert Schumann megmentését modellezi. A performansz aktualitását az adja, hogy 150 évvel ezelőtt mentették ki Robert Schumannt a Rajnából, melybe zaklatott lelkiállapotban beleesett.
Robert Schumann megmentése
2005. március 31. – május 7.
MegnyitóOpening: 2005. március 30. 18:00