Azt vizsgálják, hogyan hat a látogatóra például egy más műfajban felidézett körforgalom, egy rendőrsorfal, vagy egy hajléktalan helyzet rekvizítuma (Budha Tomi hálózsák objektje), annak testközeli érzékelése.
A mai kortárs művészlétet és annak ellentmondásait egy különös, asszociatív tárgyi, képi világon keresztül kommunikálja a két alkotó, valamint a vendégművészek – Budha Tomi és Smúró Eleonóra – együtt, de külön szuverén kifejezési módokban is.
Szabó Eszter Ágnes a hagyományos női tevékenységeket emeli ki a hétköznapiságból, sőt az elfeledettségből, és nagyanyáink hasznos időtöltését, a hímzést, és annak hagyományos hordozóit, terítőket, falvédőket, párnahuzatokat alakít mai kommunikációs felületté.
Ilauszky Tamás a festészetet a pop-art világára alapozza, a képregény és a karikatúra körében helyezi el. Szabad képzettársítással megalkotott festményei gyakran grafittikre, plakátokra, vagy Ludas Matyi illusztrációkra hasonlítanak.
Művészetük a kortárs művészet fogalmi meghatározása mentén belehelyezkedik a múltba, de nem szentimentálisan kötődik hozzá, hanem egyes elemeit felhasználva, annak segítségével a jelent mutatja be, és így a művek több generáció nyelvén szólalnak meg.
Muladi Brigitta