Amikor belépsz a virtuális valóságba (Massively Multiplayer Online Role-playing Game), választanod kell egy háromdimenziós figurát, tárgyat vagy bármely vizuálisan megjelenő objektumot, amely téged fog képviselni a látszat-világban, ő lesz a te avatarod. Az avatar szó jelentése „aki alászáll”.
Én úgy döntöttem, hogy „bemegyek” a virtuális térbe és „elkészítem” a saját avataromat, azoknak a technikai eszközöknek a segítségével és sajátos használatával, amelyek lehetőséget teremtenek számunkra, hogy megteremtsük azt a valóságot, amit magunknak választunk. Azt, hogy ki mit kezd egy hétköznapi életünktől független, szellemibb természetű létezés lehetoségével, csak az egyén képzeletének szabadsága és látókörének szélessége határozza meg.
Az „AVATAR” a belépés folyamatáról szól és arról, hogy mindaz a technika, amit felhasználtam messze nem olyan fontos, mint az, amit létre lehet vele hozni, és az, ahogyan az életet megélhetjük. Hogy mi következik ezután, majd kiderül.
A kiállításon látható képanyagban felhasználtam az utóbbi években különböző okokból rólam készült orvosi vizsgálatok röntgen, MRI (magnetic resonance imaging), stb. képeit és lézer-szkennerrel készített felvételeket is, amelyek strukturálásában és egységessé rendezésében inspiráló segítségemre volt a Prokob Krisztán által komponált (prxt_25) kísérleti elektronikus zene.
Sárosi Anita