A nádleri immár öt évtizedes múltra visszatekintő életmű egyik meghatározó pontja a
folyamatos, mégis koherens megújulás, mely az alkotás metafizikájából mind mélyebb és mélyebb
rétegeket tár fel. Ennek az útnak az eddigi legmarkánsabb fordulópontja a 2000-es évek elejének
„fekete korszaka” volt. Az abból való kilépés nem egyszerűen a színek diadalát hirdette, hanem sokkal
inkább azok fénnyel való átitatódását, ami 2009 környékén ténylegesen az arany és az ezüst
használatához vezetett.
A mostani kiállítási anyag ehhez képest egy újabb fázist mutat: az elmúlt
időszak légies, szinte áttetsző terei után egy markáns, reduktívnak ható, ugyanakkor mégis lírai
fejezethez érkeztünk, a szürke tónusához. A szürke nem más, mint a fekete és fehér közti köztes
állapot, ami ambivalens módon elnyeli a színek és a formák mellékes részleteit, így élesítve fel lényegi
voltukat, a legigazabb minőséget hozva ezzel felszínre. A fekete korszakhoz képest másfajta,
nehezebben megfogható transzcendenciát sugall és már önmagában is egy várakozással teli
alapállapotot generál.
A szürke szín nyugalmának és homogén csendjének rendje átjárja a kiállítást. A hol egy-egy
pont köré sűrűsödő, hol spirálban futó gesztusok mozgásba hozzák a teret, koncentrált formáikban
finoman fénylik fel a jelentés. Energiák csomósodásának, erőterek kölcsönhatásának, párhuzamos
univerzumok rétegződésének lehetünk szemtanúi, ahol a szinte áttetszővé oldott gesztusok
látszólagos súlytalansága és spontaneitása mögött a legtudatosabb felkészülés és koncentrált alkotás
rejlik. Az önmaga által létrehozott képi valóság nyilatkozik itt meg örökérvényű ideák formába öntése
által.
Kibontva
2013. november 30. – 2014. január 11.
MegnyitóOpening: 2013. november 29. 19:00