Kamen Stoyanov munkáiban gyakran foglalkozik az identitás, a migráció, a történelmi meghatározottság, a társadalmi és kulturális kommunikáció kérdéseivel, úgy, hogy ösztöndíjasként az adott ország társadalmi, művészeti, kulturális viszonyait közvetlenül ismeri meg.
A városi köztereket és az építészeti környezetet kiállítási térként, fotóinak témájaként használja, és ütközteti a jelenkori vagy az örökölt kulturális viszonyokkal, szokásokkal. Provokatív és ironikus műveiben a kulturális élet valódi résztvevőit és saját magát szerepelteti, és hozza helyzetbe. A műfajokat szabadon használja és keveri, egyaránt otthon van rajzban, fotóban és videofilmben.
2008-ban Budapest Galéria rezidencia pályázatát nyerte el három hónapra, amelynek végén a Stúdió Galériában rendezett egyéni kiállítást. Az ott bemutatott videó folytatását láthatjuk az Inda Galériában. A mű témája a műkereskedelem, ahol a vevőjelöltek úgy keresik a számukra megfelelő alkotást, hogy nem látják. A Budapesten készült videóban Spengler Katalin és Somlói Zsolt a Kisteremtől chaten keresztül vásárol meg egy művet, Pekingben pedig egy gyűjtő egy dal közvetítésével jár utána egy tájképnek, ami a hideg télben napsütést, meleget hoz számára.
A kiállításon az Artzone-Timezone című kínai rap mellett fotók és egy szabadkézi rajzos story board is látható lesz, amely egy valóságos, nem kevésbé szarkasztikus humorral előadott történetet mesél el egy taxiban, ahol több művész és egy galériás utazott.
Muladi Brigitta
Kínai Rap és más történetek
2009. május 28. – június 3.
MegnyitóOpening: 2009. május 27. 18:00