„Ha a tehetség fogalmán gondolkodom, mindig megképződik előttem Perneczky Géza ábrázata. Az egyik legtehetségesebb ember, akit valaha is ismertem. Bármihez nyúl — márpedig sok mindenhez nyúl: művészetkritikus, művész, történész, elméletíró, szépíró, foglalkozott mail arttal, könyvei kiadásával, káoszelmélettel, növényrendszertannal, múzeumtervezéssel, s ki tudná felsorolni, mi mindennel még —, érdekeset, magával ragadót, gondolatébresztőt, s a képzeletet kigyújtót alkot” – írta Radnóti Sándor a Műút folyóirat szerkesztősége által gondozott, és a Műút könyvek között elsőként megjelent Rózsák nyesése című kis kötet fülszövegében 2008 decemberében. Az akkor még fiatal, alig 72 éves szerzőt arra kérte fel a szintén fiatal, alig egy éve alapított folyóirat szerkesztője, hogy írjon néhány oldalt arról, milyen újdonságokat, érdekességeket tapasztal abban az időben a németországi művészeti életben, vagy akár a kortárs műkereskedelem területén. Géza erre – magát meg nem hazudtolva -, hamarosan egy majd 40 oldalas írást küldött válaszként, amit a kiadó, illetve a szerkesztőség – a lapban nem tudván vele mit kezdeni -, egy önálló kis kötetben jelentetett meg.
Ez a ma tizenöt éves történet jól jellemzi a ma már 87 éves Perneczky Géza működését, miszerint semmi olyat nem hagy kiaknázatlanul, amiben lehetőséget lát arra, hogy kifejtse véleményét bizonyos dolgokról, meséljen a minket körülvevő világ színes forgatagáról. A fülszöveg fent idézett írója a sok-sok minden között csak megemlíti Géza művészeti tevékenységét, holott Perneczky életművének csak ez a kis szelete is roppant gazdag és sokrétű munkásságot takar.
A MissionArt Galéria most megnyíló kiállítása is csak egy szűk válogatás bemutatására vállalkozhat alkotói életművének korai szakaszából, az 1970-es, 80-as évekből. Az 1970-ben Németországba, Kölnbe költöző Perneczky boldogan veti bele a magát az ottani pezsgő művészeti életbe. Nemcsak a múzeumokat, galériákat látogatja nagy lelkesedéssel – rengeteg új ismerőst és barátot szerezve így -, de rájön, hogy még nagyobb intenzitással képes a Budapesten elkezdett művészet-csinálást is folytatni.
Életművének amúgy is terebélyes szövevénye ezzel újabb és újabb területekkel bővül. A koncept art virágzása idején sziporkázó elméje számtalan ragyogó ötlettel és persze megvalósuló művekkel gazdagítja a modern magyar művészetet. E kiállítás ötletét némileg megelőzve, 2020-ban jelent meg a Bécsben kiadott, és a Capa Központban megrendezett kiállításához kapcsolódó The Art of Reflection. Conceptual Photography 1970-1975 című kötet, Patrick Urwyler hathatós munkája nyomán. Szerencsénkre ez a nagyszerű album a MissionArt kamara kiállításához is vezetőként szolgál, hiszen a most kiállított művek jó része reprodukálva szerepel benne. Ráadásul ezek a művek itt és most meg is vásárolhatók.