„… Képzőművészetünk egyik – régiónk átmeneti társadalmi-kulturális állapotára nézve is – jellemző vonásának érzem, hogy a fiatalabb generációban sok és sokféle, a legkülönbözőbb irányokat, hagyományokat követő kiváló festő van. Ez azonban nem jelent nosztalgikus, konzervatív vagy provinciális alapállást, hiszen a fiatal alkotók a nemzetközi új mediális művészetben jelentkező szemlélettel, az új technikai eszközökre, képalkotói eljárásokra közvetlenül reflektálva, azokat felhasználva értelmezik át arisztokratikus művészeti águkat…
…Wächter Dénes festményeinek egyik állandó visszatérő szereplője a mosolyra fakasztóan kommersz, (férfi)emlékezetünkbe, szexuális fantáziánkba mégis mélyen beívódott, pin up girllé süllyedt femme fatale. Az alpári, mégis vonzó konzum-Vénusz a személyes emlékek, a gyerekkor első érzéki élményei mellett egy korszakot és enyhe politikai reminiszcenciákat is felidéz, az ötvenes-hatvanas évek öltözőszekrény ajtajaink belső felületeire felnyalt, határon átcsempészett nyugati magazin fotókon feltűnő „tiltott gyümölcsöket” megjelenítve…”
Sturcz János