A kiállítás azt mutatja be, hogy miként kezelik a kortárs képzőművészek az erőszak képeit, illetve hogyan viszonyulnak hozzá ma, a látványosság társadalmában. Susan Sontag rámutat, hogy az agresszió kamera által közvetített képe kizárólag absztrakt és történeti lehet, amennyiben nem személyes tapasztalaton alapszik.
Igaz-e, hogy a terror kevésbé számít látványosnak a globális média szempontjából, mint húsz vagy harminc évvel ezelőtt, ahogy azt Nicholas Mirzoeff állítja nemrég megjelent könyvében? És a kortárs képzőművészet szempontjából? Sontag feleleveníti, hogy a legtöbb túlélő és szemtanú úgy jellemezte a World Trade Center támadásának eseményeit, mint „valószerűtlen”, „szürreális” vagy „filmszerű” jeleneteket. Lehetséges, hogy az erőszak realitása valóban csak mint egy másik valóság értelmezhető a számunkra?
A 11 nemzetközi és magyar képzőművész munkáin keresztül a kiállítás megkísérli az erőszak, a félelem és a látványosság bennünk alakuló viszonylatainak és tudatosságunk fokainak elemzését, és mindezek által igyekszik az erőszak elidegenített és az aktuálpolitika által eltorzított fogalmát a humánum szintjén vizsgálni.
2008. szeptember 11-én kerül sor Schneemeir Andrea Elkeseredés Színház című projektjének első magyarországi bemutatójára. Schneemeier Budapest forgalmas közterein állítja fel „A Félelem Ideiglenes Irodáját“, ahol járókeloket kér meg, hogy osszák meg vele félelmeiket. Az egyéni félelmek összegyűjtése és dokumentálása után, azok a kiállítótérbe kerülnek.
Filmvetítések a Műcsarnok Előadóteremben:
szeptember 10. (szerda) 16.00 és október 2. (csütörtök) 17.00 órakor:
Francois Bucher (Kolumbia): White Balance, 2002., 32 perc
Coco Fusco (USA): Operation Atropos, 2006., 50 perc
Amar Kanwar (India): Egy szezon a szabadban, 1997., 30 perc
Bryan Zanisnik (USA): Családi találkozó, 2006., 6:21 perc, A legközelebbi rokon, 2007., 4 perc, Életben maradni, 2007., 2.31 perc, Hidegháború, 2007., 1:56 perc
szeptember 24., (szerda) és október 9. (csütörtök) 17 óra
Johan Grimonprez : Dial h-i-s-t-o-r-y, 1997, video, 68 perc.