Benczúr művészetében a szövegek, rövid szlogenek kiemelt szerepet kapnak, amelyek egyedi technikájával és anyaghasználatával különleges viszonyt alakítanak ki, feltárva alkotásainak komplexitását.
The Call Of Duty című kiállításának középpontjában a láthatatlan háztartási munka, valamint a „duty” (kötelesség) fogalma áll, amely egyben reflektál a művész Teljesítem a kötelességem (1995) című diplomamunkájára is, ahol egy teljes szemeszteren át, repetitíven hímezte a címbeli mondatot egy függönygurtnira. Míg Benczúr korai alkotásainak középpontjába az egyes szám első személyben megfogalmazott, többnyire címként is funkcionáló, mantraszerűen ismétlődő feliratok kerültek, mára ez átalakult és az elmúlt időszakban a feliratokhoz és fogalmakhoz való többszöri visszatéréssel és újragondolt mondatokkal, illetve a művek létrehozását szolgáló cselekvéssorokkal valósítja meg a meditatív ismétlődést.
Legújabb kiállításában a rá jellemző ismétlődő szövegek használata, a véget nem érő házimunka szimbólumaként is értelmezhető. Az anyaghasználatot mindig nagy figyelemmel választja meg; van, hogy előbb a szöveg születik meg, máskor az anyag inspirálja az alkotást, de a kiállítás helyszíne is befolyásolja a végeredményt. A mostani kiállításon bemutatott művek anyagai kapcsolódva annak koncepciójához, mind a háztartási munka eszközei, amelyek műtárgyak formájában új funkciót kapnak. Különböző színes, csillogó szivacsok, partvisfejek, mintás bevásárlószatyrok, lisztes zsákok szolgálnak az alkotások alapjául, amelyeken a duty szóval különbözőképp alakított felszólító mondatok, önreflektív szövegek, feliratok jelennek meg. Ezek az anyagok és technikák kontextusba helyezik a női munkát és annak láthatatlanságát, miközben esztétikai és konceptuális szempontból is erőteljes hatást keltenek.
Benczúr Emese művei gyakran reflektálnak a világ aktuális társadalmi és politikai eseményeire. A csillogó betűkből kirakott mondatok pedig válaszreakciók is a valóságra, egy tudatos törekvés arra, hogy művei egy optimistább, pozitívabb narratívát hozzanak létre.
A The Call Of Duty című kiállítás az alkotás és a kötelesség közti viszonyt, párhuzamot, egyensúlyt, és a női munka láthatatlanságának kérdését vizsgálja, mindezt finoman ironikus és esztétikai szempontból is megragadó megoldásokkal.