Bodó Sándor I Messala ostora I The whip of Messala I 2008
Borsos-Lőrinc Lilla I Gyerekek I Children I 2008
Kovács Budha Tamás I Cím nélkül I Untitled I 2008
Csákány István: A hegy koreográfiája / Coreography of the mountain, Ernst Múzeum, 2008
Fischer Judit: Ceruzát festő ecset I Brush painting a pencil I 2007
Győrffy László I Agytörmelékek (részlet) I Psychopedia (detail) I 1994–2008
Karácsonyi László I Pozor Gotick! I 2008
Kis Róka Csaba I A kutya ugat I The dog barks I 2008
Kokesch Ádám
Vécsei Júlia: Rajzlap / Drawing Paper, fanzin
(Fodor János, Szörényi Beatrix, Mécs Miklós, Fischer Judit, Horváth Tibor, Josef Bolf, Eva Kot’átková, Société Réaliste, Sugár János)
Société Réaliste I CSRC I Cultural Propelled Funds I 2008
Surányi Miklós I Csendéletek (házi kedvencek 7) I Still-lifes (home favourites 7) I 2007
Szűcs Levente I Kávéautomata I Coffee automat I 2008
Uglár Csaba: Xanadu, installáció, 2008
Verebics Ágnes I Levek (részlet a Haru-spex-ből) I Fluids (details from the Haru-Spex) I 2007
A Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület kiállítása arra a kérdésre szeretne választ találni, hogy a magyar művészek legújabb generációi milyen szerepet tulajdonítanak a festészetnek és a táblakép formátumnak. Ha ugyanis a táblakép képes volt túlélni az utóbbi évtizedeket, akkor úgy tűnik, elpusztíthatatlan. Meg kell tehát vizsgálni, hogy az alternatív hordozófelületek által generált kérdésfelvetések, formai problémakörök milyen kihívásokat jelentenek a festészetről való gondolkodás számára. Vajon a festészet problémagócai függetleníthetők-e az olaj, vászon technikájától? És viszont: ezek „önálló”, médiumfüggetlen problémaként megállják-e a helyüket festészetként?
Egyre nyilvánvalóbban kirajzolódnak azok a festészetként felfogható tendenciák, amelyek a (len)vászon elmosódó konstrukciójába más médiumok, más hordozófelületek tanulságait építik be. Ezen alkotások és alkotóik számára ugyanolyan anyanyelv a rajz, az installáció, az akvarell, a konceptualitás, mint akár az olajképek vagy a fotó technikái. A kiállítás azokat a formai és elméleti problémákat szeretné vizsgálati középpontjába helyezni, amik tovább tágíthatják a kortárs festészet kísérletek határait.
A vásznon, mint általában a festészettel rokonított hordozófelületen kívül, a kiállításon bemutatott művészeti kísérletezés terepéül szolgál a fal monumentalitása, különféle installációs környezetek, vagy éppen a papír egzisztenciálisan felfogható fehérje. Az elmosódó műfajiság keretében a kiállítás olyan műveket artikulál, amelyek formái a vázlatosságra, karcosságra, desztilláltságra, vagy éppen a kulisszaszerűségre koncentrálnak.