Új kiállításunk egy olyan fiatal művészgeneráció gondolkodásmódját járja körül, amely a rendszerváltozás után, az 1990-es években a szabadságot, a gazdasági és kulturális nyitottságot felszabadító élményként élte át. Ebben az elektronikus zenék forradalmasító szemlélete, a DJ-kultúra, a partik új vizuális világa meghatározó inspirációt jelentett, ami a művek vizualitásában, a bennük felvetett kérdésekben is megjelent.
A TechnoCool-tárlat a vizuális kultúrán, a flyerek és lemezborítók világán, az irányt mutató elektronikus zenéken keresztül nemcsak az akkor volt fiatalokat invitálja negyed évszázados visszautazásra az időben. A kiállítás, több mint félszáz alkotó művein keresztül, a különböző médiumok – festészet, objekt, fotó, print, videó és kis mértékben a számítógép-alapú művészet – kilencvenes évekbeli alakulását mutatja be. Az izgalmas és a mai napig újszerűnek ható képi világot megjelenítő műalkotásokat látványos, több zenehallgatási, videós és edukációs ponttal kiegészített enteriőrben láthatja a közönség.
A kiállításon bemutatott magyar művészek a rendszerváltás után a művészetben új önkifejezési lehetőséget láttak. A művészet hagyományos médiumai mellett az új képi eszközök, a képszerkesztő programok és a számítógép kínálta lehetőségek egy egész generáció számára az önmeghatározás új formáit jelentették. Munkáik ma is frissek, inspirálók és felszabadítók. A műalkotásokat a korszakban Magyarországon feltűnő és hatást gyakorló külföldi alkotók egy-egy művével helyezzük nemzetközi kontextusba: a kiállítást Muntean & Rosenbloom, Pippilotti Rist, Cindy Sherman, Andreas Gursky és az akkor Budapesten filmet forgató Matthew Barney alkotásai teszik teljessé.